در حال راه اندازی یک استارتاپ هستید؟ اول مخاطب سازی کنید

چند روز پیش ایمیلی از شخصی دریافت کردم که در مورد چگونگی پیدا کردن یک هم بنیانگذار فنی برای ایده استارتاپی خود، از من راهنمایی می خواست. پاسخ من فقط این جمله بود:

ابتدا مخاطب سازی کنید.

یعنی قبل انجام هر کاری برای استارتاپ خود، ابتدا مخاطبین آن را جمع کنید. شما می توانید این کار را با وبلاگ نویسی، تولید پادکست، راه اندازی یک خبرنامه، میزبانی جلسات دورهمی و کارهای مشابه دیگر انجام دهید.

کیسی نیستات، یکی از بنیانگذاران beme (سال گذشته توسط CNN خریداری شد) که یک یوتیوبر معروف هم هست، یک نمونه عالی برای این موضوع است. او وبلاگ خود را برای ایجاد مخاطب برای شرکت خود آغاز کرد.

من این وبلاگ را دو سال پیش شروع کردم تا بتوانم با مخاطبان شرکت خودم، مطالبی را به اشتراک بگذارم. ارتباط این وبلاگ با راه‌اندازی شرکت جمع کردن مخاطبانی بود که احتمالا درباره کاری که من انجام می‌دهم هیجان‌زده شوند. این وبلاگ به خوبی عمل کرد و نتیجه بسیار عالی بود.

استراتژی مخاطب اول، به موارد زیر کمک می کند:

  1. استخدام
    وقتی در مرحله پیش محصول + پیش کشش (pre-traction) هستید، متقاعد کردن هر کسی (فنی یا غیر فنی) برای پیوستن به شما سخت است.
  2. جذب کاربر
    جذب کابران قبل و بعد از تولید محصول کار دشواری است. هر چه زودتر بتوانید ریسک آن از کاهش دهید، بهتر است.
  3. تحقیق
    ایجاد مخاطب منجر به توسعه مشتری و درک بهتر اینکه برای چه کسی محصول می سازید، خواهد شد.

این رویکردی است که من (ناخواسته) در ساخت Product Hunt اتخاذ کردم.

چند سال قبل از اینکه Product Hunt شروع شود، محتوای زیادی تولید کردم. من با الهام از مشاهدات و مکالمات در حین کار در زمینه فناوری، در مورد طراحی محصول، بازاریابی و به طور کلی استارت آپ ها وبلاگ می نویسم. در سال 2013 نوشتم 150 مقاله به عنوان میهمان در FastCompany ،Pando ،The Next Web و سایر نشریات فنی، نوشتم. همچنین برانچ های کوچکی را با بنیانگذاران میزبانی کردم و یک خبرنامه ایمیلی با ناتان باشاو به نام نسخه استارت آپ راه اندازی کردم.

این پروژه‌ها به ایجاد روابط با مخاطبانی کمک کردند که به کاربران اولیه Product Hunt تبدیل شدند. با اینکه تعداد نفرات این جامعه کم بود اما باعث ایجاد یک پلتفرم شد. بدون این این کاربران Product Hunt در همان ابتدای مسیر خود، از بین می رفت.

گاهی اوقات برای شروع فقط به 1000 طرفدار واقعی نیاز دارید.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *