چگونه 100 مشتری اول برای کسب و کار خود را جذب کنید

معمولا استارت آپ ها برای به دست آوردن 100 مشتری اول خود با مسیر سخت و دشواری روبرو هستند. یکی از آسان ترین راه برای جذب مشتریان اولیه گفتگو و معرفی به تک تک افراد می باشد. همچنین مشتریان در صورت رضایت ممکن است که سرویس شما را به دیگران معرفی یا توصیه کنند. اما راه های دیگر جذب مشتری برای کسب و کارها، خصوصا آنهایی که در قالب نرم افزار به عنوان سرویس فعالیت می کنند، چیست؟

در این مقاله چندین راه برای جذب مشتری های اولیه کسب و کار معرفی می کنیم که می توان آن ها به صورت تکی یا همزمان به کار برد.

صفحات فرود و نظرسنجی برای جمع آوری اطلاعات

با ساخت یک صفحه فرود که شامل اطلاعات خلاصه درباره موضوع کسب و کار می باشد، کاربران علاقه مند در محیط های مختلف را به سمت کسب و کار خود جلب کنید. در صفحه فرود می توان اطلاعات محدودی از کاربر دریافت کرده و در ازای آن اطلاعات مناسبی مانند کتابچه آموزشی یا مقاله در اختیار کاربر قرار داد. همچنین با انجام نظرسنجی های ساده در پلتفرم هایی نظرسنجی می توان داده هایی مانند نام و آدرس ایمیل کاربران را به دست آورد. این نظرسنجی ممکن است به همین سادگی باشد که بپرسید آیا آنها برای حل مشکلی که اکنون با آن مواجه هستند به محصولی نیاز دارند یا خیر. این به شما کمک می کند شخصیت مشتری خود را درک کنید، با چه مشکلاتی روبرو هستند و چگونه می توانید آنها را از طریق محصول خود حل کنید.

کار جذب افراد از طریق صفحات فرود یا نظرسنجی حتی قبل از راه اندازی کسب و کار هم می تواند آغاز شود. فقط باید اطلاعات کاربران دریافت شود تا پس از تایید مناسب بودن ایده و پیاده سازی MVP بتوان به کاربران در مورد فعال شدن برنامه و نحوه ثبت نام در آن، اطلاع رسانی کرد.

از همکاری در فروش استفاده کنید

همکاری در فروش به استارت آپ ها کمک می کند تا از یک سرویس بازاریابی بدون هزینه اولیه به مشتریان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. این روش به شرکت شما امکان می دهد در ازای درصدی از مبلغ سرویس به بازاریابان به یک پایگاه مشتری بزرگ دسترسی داشته باشد. معمولا پرداخت درصدی از مبلغ سرویس، زمانی انجام می شود که یک ثبت نام کاربر از سمت این شبکه ها در سیستم شما انجام شود یا یک تراکنش مالی توسط کاربری که به سایت شما هدایت شده، صورت گیرد.

رسانه های اجتماعی

امروزه حضور در رسانه های اجتماعی اهمیت زیادی برای کسب و کارها دارد چون راهی عالی برای بازاریابی و به دست آوردن مشتری است. مردم بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و فیس بوک می گذرانند، بنابراین دسترسی به آنها از این طریق آسان تر است. بهترین روش برای متقاعد کردن آنها استفاده از تبلیغات جذاب و چشم نواز در رسانه های اجتماعی است. همچنین می توان با فرستادن محتوای کاربردی و مرتبط با موضوع کسب و کار، مجموعه ای از افراد را به صفحه کسب و کار در آن رسانه جذب نمود. احتمال به دست آوردن مشتری از بین کسانی که صفحات کسب و کار را دنبال می کنند، بالاتر است.

شبکه تجاری بسازید

پس از اینکه حداقل محصول پذیرفتنی یا MVP از سرویس تولید شد، باید آن را در شبکه ارتباطی خود برای آزمایش توزیع کنید. این کار ضروری است زیرا کمک می کند تا قبل از راه اندازی محصول، بازخورد مشتری را دریافت کرده و روی آن کار کنید. ارتباط با افراد برای شروع استفاده از MVP و ارسال بازخورد در مورد آن به افراد متناسب، شبکه تجاری برای شما می سازد که به دست آوردن مشتریان بیشتر را تسهیل خواهد کرد.

اطلاع رسانی به بقیه

بهترین راه برای جذب مشتریان این است که هر کجا که می روید در مورد کسب و کار خود صحبت کنید. به مردم در مورد ویژگی های محصول خود و چگونگی حل مشکلات آنها اطلاع دهید. معمولا انجام این کار برای افراد دشوار است اما اگر در زمان و مکان مناسب این کار را انجام دهید، نتایج خوبی به دست خواهید آورد. مثلا در رویدادهای مرتبط شرکت کنید و درباره کسب و کار خود صحبت کنید. برخی از رویدادها زمانی را به شبکه سازی اختصاص می دهند که بهترین فرصت برای معرفی کسب و کار شماست. کارت ویزیت به همراه داشته باشید و در موقعیت مناسب آن را بین افراد پخش کنید. سعی کنید از افراد اطلاعاتی مانند نام و آدرس ایمیل دریافت کنید تا در زمان مناسب اطلاعات محصول یا سرویس خود را در اختیار آنها قرار دهید.

استفاده وبلاگ

استفاده از وبلاگ ها برای تبلیغ کسب و کار یک استراتژی عالی است. وبلاگ به شما کمک می کند تا پایگاه مشتریان خود را توسعه دهید. تولید محتوا کمک می کند تا بتوانید مشتریان را اصطلاحا به روش ارگانیک به دست آورید یعنی مشتری با جستجوی کلیدواژه های مرتبط سایت شما را پیدا می کند. نکته اصلی این است که باید خلاقیت به خرج داده و در میانه محتوا از کاربر بخواهید که در سرویس یا سایت شما ثبت نام کند. این روش زمان بر می باشد اما آثار آن ماندگارتر بوده و به تدریج نتایج خوبی برای کسب و کار در بر خواهد داشت.

نسخه ی نمایشی رایگان

کاربران جذب محصول یا خدمت رایگان می شوند، بنابراین ساده ترین راه برای جلب توجه مردم و ایجاد سرنخ های برای جذب آنهاست. سرویس رایگان همچنین به ایجاد اعتماد مشتریان کمک می کند زیرا فرصت خواهند داشت تا از محصول شما استفاده کنند و مطمئن شوند که واقعاً مشکل آنها را حل می کند یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *