استارتاپ ماریسا مایر به تازگی اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری عکس و برنامه‌ریزی رویداد را راه‌اندازی کرده است و اینترنت نمی‌داند چه فکری در مورد آن بکند

هنگامی که ماریسا مایر شش سال پیش در پالو آلتو، کالیفرنیا یک استارتاپ را تاسیس کرد، انتظارات برای مدیر عامل سابق یاهو و کارمند اولیه گوگل بالا بود. زمانی که آن استارت‌آپ، Sunshine، فاش کرد که اولین برنامه‌اش حول نرم‌افزار اشتراک برای مدیریت تماس متمرکز شده است، مردم به این فکر می‌کردند که آیا ممکن است چیزی جاه‌طلبانه‌تر در گوشه و کنار باشد. امروز، پس از اینکه Sunshine دو ویژگی به همان اندازه پیش پا افتاده را منتشر کرد – سازماندهی رویداد و به اشتراک گذاری عکس – نظر دهندگان اینترنتی به طور قطعی در ابهام قرار گرفتند.

هفته گذشته نیز وقتی مایر مرا در مورد پیشنهادات جدید Sunshine راهنمایی کرد، گیج شدم. اگرچه اجزای هوش مصنوعی برای همه چیزهایی که Sunshine ارائه می دهد وجود دارد، درک اینکه چگونه برنامه عکس جدید Sunshine چگونه اشتراک گذاری عکس را همانطور که امروز وجود دارد را بهبود می بخشد دشوار است، و همین را می توان در مورد برنامه رویدادهای جدید آن نیز گفت، که بسیار شبیه چیزی است که 20 طراحی شده است. سالها پیش.

نادیده گرفتن لباس 15 نفره وسوسه انگیز است. اما مایر ممکن است با Sunshine همراه باشد، و این نوستالژی است. این روزها فناوری بازگشتی (Trowback) همه‌گیر شده است. علاوه بر این، در حالی که اکثر استارت آپ های سیلیکون ولی بر جدیدترین چیزهای جدید تمرکز می کنند، همانطور که اداره سرشماری ایالات متحده در سال گذشته اعلام کرد، آمریکا در حال پیرتر شدن است. مایر می‌گوید Sunshine در حال مقابله با مشکلات برای افراد «در هر سنی» است، اما هدف قرار دادن جمعیت کمی مسن‌تر که به سمت افراد آشنا جذب می‌شوند، یک حرکت هوشمندانه خواهد بود. آمریکایی‌های مسن‌تر اکنون سهم بی‌سابقه‌ای از هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. آنها زمان برای معاشرت و عکس گرفتن دارند. رابط Sunshine حتی در همان رنگ ارغوانی است که مدت‌ها با یاهو مرتبط بود، که او به مدت پنج سال از سال 2012 رهبری آن را بر عهده داشت.

مایر در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب طرح عمدی بوده است، برای لحظه ای شگفت زده شد و آن را “کاملا تصادفی” خواند. او در عوض پیشنهاد داد که عکس‌های کاربران در سرورهای Sunshine میزبانی می‌شوند و «به‌طور نامحدود در دسترس هستند» و کاربران می‌توانند آلبوم‌ها را به اشتراک بگذارند و دعوت‌ها را به راحتی از طریق متن، iMessage، ایمیل و دیگر پلت‌فرم‌های اشتراک‌گذاری ارسال کنند. مایر همچنین تأکید کرد که Sunshine هرگز داده‌های مشتریان خود را به شخص ثالث نمی‌فروشد و این شرکت «مدل‌ها را نمی‌سازد یا داده‌های دیگری را برای اهداف دیگری از آنچه به اشتراک گذاشته می‌شود استخراج نمی‌کند».

مایر مطمئناً نیاز به چیز ساده‌تری را می‌بیند. او گفت: «شرکت‌های زیادی وجود دارند که بر روی آن پیشروی هوش مصنوعی تمرکز می‌کنند. اما ما فکر می‌کنیم که کارهای زیادی می‌توان با هوش مصنوعی انجام داد که فقط به مشکلات روزمره کمک می‌کند، چیزهایی که همه ما هر روز تجربه می‌کنیم و اغلب نادیده گرفته می‌شوند.»

برای مثال، او اشاره کرد که قبل از راه‌اندازی رویدادها و اشتراک‌گذاری عکس، Sunshine یک برنامه تولد را به عنوان «نوعی منطقه مجاور آدرس‌ها و مخاطبین» عرضه کرد.

او از بحث در مورد تعداد مشتریان خودداری کرد، اما این محصول یادآور اپلیکیشنی است که توسط کارآفرینان مایکل و زوچی برچ به نام BirthdayAlarm.com اجرا می‌شود. سایت یادآوری تولد و کارت الکترونیکی دقیقاً طراحی نشده است، اما با بیش از 50 میلیون عضو ثبت شده در یک نقطه، این زوج – که قبلاً یک شرکت رسانه اجتماعی را به قیمت 850 میلیون دلار به صورت نقدی به AOL فروختند – میلیون ها نفر دیگر را به ارمغان آورده است.

مایر با برچ دوست است و می‌گوید او «مطمئناً تحت تأثیر مایکل بوده است. او در مورد این واقعیت صحبت کرد که [BirthdayAlarm] یک برنامه بسیار ساده بود و در اوایل جذابیت زیادی داشت.

به نظر می رسد Sunshine آن نوع کشش را از مدیریت مخاطبین ندیده است، منطقه ای که مصرف کنندگان به دلیل نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی تا حد زیادی از آن جلوگیری کرده اند. اما شاید برنامه‌های جدید ساده و رایگان آن (در حال حاضر) بازی Sunshine را تغییر دهند، که در سال 2020 یک دور 20 میلیون دلاری جمع‌آوری کرد و تا حد زیادی به ازای هر Mayer تأمین مالی می‌شود.

در این میان، مایر ترفندهای دیگری در آستین خود دارد، از جمله، در نهایت، به اشتراک گذاری ویدیو. او هفته گذشته گفت: «من فهرستی از همه چیزهای مختلفی که فکر می‌کردیم در نسخه اول باشد و امیدوارم به زودی منتشر شود، دارم. “تز اصلی همیشه این بوده است که چیزهای پیش پا افتاده را در نظر بگیریم و آنها را جادویی کنیم.”

او ادامه داد که تیم «به فکر نامگذاری شرکت به Mundane AI افتادند». “من هم فکر می کنم که احتمالا این نام بهتری باشد.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *