شرکتی که یک موتور انفجاری دوار می‌سازد، فناوری مافوق صوت را به جلو می‌برد

“من متقاعد شده‌ام که این موتوری خواهد بود که اقتصاد مافوق صوت را فعال می‌کند.”

Venus Aerospace اولین پرواز برقی خود را ماه گذشته انجام داد و با یک پهپاد به 0.9 ماخ رسید.

این وسیله نقلیه 8 فوتی از یک هواپیمای Aero L-29 Delfín در ارتفاع 12000 پا رها شد و تحت قدرت یک موتور تک پیشرانه پراکسید هیدروژن پرواز کرد. اندرو داگلبی، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری هیوستون، گفت: این موتور با نیروی رانش کامل شلیک نشده است زیرا مکان پرواز آزمایشی، محدوده نامشخصی در ایالات متحده، اجازه پرواز سریعتر از سرعت صوت را نمی دهد. شرکت مستقر

این اولین پرواز برقی زمانی انجام شد که این شرکت از شلیک آزمایشی طولانی مدت موتور موشک انفجاری دوار خود خبر داد، یک رویکرد آزمایشی برای پیشرانه که می تواند حدود 15 درصد کارآمدتر از یک موتور موشک شیمیایی معمولی باشد. جاه طلبی بلندمدت این شرکت، توسعه یک هواپیمای تجاری است که بتواند با سرعت 9 ماخ حرکت کند، بسیار سریعتر از هر هواپیمای قبلی. این به وضوح یک راه دور است، اما این گام‌های مهمی هستند، اگر زودتر در آن مسیر حرکت کنند.

داگلبی به Ars گفت: «ما این کار را مرحله به مرحله انجام می دهیم.

تست های موتور

سه هفته پیش، این شرکت اعلام کرد که یک “مدت طولانی” کارکرد موتور خود را به پایان رسانده است، که از یک حالت پیشرانه متفاوت از موتور شیمیایی استفاده می کند. در یک موتور موشک سنتی، پیشران و یک اکسید کننده به محفظه احتراق تزریق می‌شوند و در آنجا می‌سوزند و یک دود خروجی بسیار پرانرژی تولید می‌کنند. یک موتور انفجاری دوار از این جهت متفاوت است که موج انفجار در اطراف یک کانال دایره ای حرکت می کند. این با تزریق سوخت و اکسید کننده حفظ می شود و موج ضربه ای تولید می کند که با سرعت مافوق صوت به سمت بیرون حرکت می کند.

Venus در حال توسعه این موتور در هماهنگی با آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده یا دارپا برای استفاده بالقوه در آزمایش سلاح های مافوق صوت و فناوری دفاعی است.

بر اساس آخرین آزمایشات این شرکت، داگلبی گفت ونوس اکنون به طور فزاینده ای مطمئن است که می تواند موتور موشک خود را با فناوری تنفس هوا ترکیب کند – با استفاده از حرکت رو به جلو موتور برای جذب هوا برای احتراق – برای ایجاد چیزی که به عنوان یک موتور سیکل ترکیبی مبتنی بر موشک اگر چنین موتوری قابل تحقق باشد، به زهره این امکان را می دهد که عملکرد عالی را در ارتفاعات و سرعت های مختلف ببیند. این ایده تا کنون عمدتاً نظری بوده و بیشتر در دانشگاه ها توسعه یافته است تا اینکه برای اهداف تجاری دنبال شود.

داگلبی گفت: “ما اکنون 100 درصد در این مسیر مجبور هستیم.” “من متقاعد شده‌ام که این موتوری خواهد بود که اقتصاد مافوق صوت را باز می‌کند.”

پرواز پهپاد

گزینه دیگر حرکت به یک وسیله نقلیه بزرگتر 12 فوتی با استفاده از موتور موجود است. داگلبی گفت که این هواپیما تا سال 2025 آماده پرواز نخواهد بود، اما مزیت ایجاد درآمد در کوتاه مدت را به عنوان یک بستر آزمایشی مافوق صوت برای ارتش ایالات متحده خواهد داشت. این وسیله نقلیه بزرگتر باید توانایی رسیدن به 4 یا 5 ماخ را داشته باشد. پرواز مافوق صوت به عنوان سرعتی بیشتر از 5 ماخ تعریف می شود.

فراتر از آن، این شرکت ممکن است با یک توسعه دهنده هواپیما کار کند یا هواپیماهای خود را بسازد تا از نسخه بزرگتر این موتور برای پروازهای تجاری استفاده کند. در حالی که 9 ماخ هدف نهایی است، در ابتدا شرکت احتمالاً پروازهای مسافری را با سرعت 3 یا 4 ماخ هدف قرار خواهد داد. این سرعت بسیار سریعتر از Concorde است که حداکثر سرعت آن کمی بالاتر از 2 ماخ است.

اینها رویاهای بزرگی برای یک شرکت کوچک است که هنوز دارای نیروی کار تمام وقت حدود 75 نفر است. اما همانطور که دستاوردهای اخیرش نشان می‌دهد، زهره ممکن است مانند همنام خود به خوبی بدرخشد.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *